Színpadra lép a Stellantis

A francia autógyártó PSA csoport és a Fiat Chrysler Automobiles nagy egyesülése volt a beszédtéma az elmúlt néhány hónapban az autóvilágban.
Színpadra lép a Stellantis

Miután először 2019-ben jelentették be egyesülési szándékukat, a világjárvány egészen a közelmúltig leállította ezeket a terveket, amikor is a csoportok végül bejelentették, hogy márkáik egyesültek, és azt is, hogy 2021. január 16-án megalakították az új vállalatukat,a Stellantist. Az egyesülés lehetővé teszi mindkét csoport számára, hogy megtakarítsanak alkatrészeket, nyersanyagokat és még technológiát is. Ugyanis, mindezek a becslések szerint 6 milliárd dollárt tesznek ki a következő években. Ezek a költségmegtakarítások elengedhetetlenek lehetnek az autómárkák számára, mivel az egész világon zajló autóipari értékesítéseket súlyosan sújtották a világjárvány következményei, és évekbe telhet a felépülés. A Jefferies elemzője, Philippe Houchois elmondta: "A Stellantis egyfajta márka konglomerátum lesz, némelyik nagyszerű, némelyik pedig nem olyan jó, de leginkább nagyon regionális." Houchois azt is kijelentette, hogy "az egyesülés jó lehetőség lesz az újrakezdéshez." Most, hogy létrejött a fúzió, merüljünk el mélyebben az új Stellantis márkában, és abban, hogyan illeszkedik az autóvilágba.

Reflektorfényben a Stellantis

A Stellantis a negyedik legnagyobb autógyártó a világon, 14 autómárkával az égisze alatt, köztük a Chrysler, a Jeep, a RAM, a Dodge, az Alfa Romeo, az Abarth, a Fiat, a Lancia, a Maserati, a DS, a Citroen, az Opel, a Peugeot és a Vauxhall. A PSA volt vezérigazgatója, Carlos Tavares vezeti a Stellantist vezérigazgatóként, az FCA volt vezérigazgatója, Mike Manley pedig az észak-amerikai Stellantis tevékenységét irányítja és vezeti. Tavares szerint az egyesülés lehetővé teszi mindkét csoport számára, hogy összejöjjenek és hatékony új autókat alkossanak, miközben az egyes márkák esélyt kapnak a visszaerősödésre. Amint a világ a fenntarthatóság növelése és a zöld energiafelhasználásra összpontosító nemzetközi kitettség fokozása felé mozdul el, a Stellantis bejelentette, hogy az elektromos járművekre összpontosít, és egy ambíciózus tervvel halad a jövő irányába. Jelenleg a Stellantis 29 elektromos járművet forgalmaz, azonban a csoport célja, hogy ezt a 2021-es év végére 39-re növelje. Az általános elképzelés az, hogy 2025-re a Stellantis minden új jármű mellett egy elektromos járművet gyárt a globális piacra. A csoport abban is nagyon hisz, hogy a fúziójuk segít az egyes márkáknak abban, hogy sikeresen elkerüljék a munkahelyek elvesztését és a gyárak bezárását.

Állami támogatás a Stellantis számára

A zöld energia felé történő globális elmozdulás részeként, az Európai Unió nemrégiben jóváhagyott egy olyan programot, amely 2,9 milliárd euró értékben nyújt állami támogatást a Teslának, a Stellantisznek és az ágazat számos más vezető vállalatának. Ennek a támogatásnak az a célja, hogy segítse az autógyártókat olyan akkumulátor-projektekben, amelyek elősegítik Európát a megújuló energiára való áttérés felé vezető úton. Kihangsúlyozták, hogy ez a döntés ösztönözheti a magánbefektetéseket ugyanazon a téren, ami hozzávetőlegesen 12 milliárd euró értékben történő további befektetésekhez vezethet ezen a területen. Ez a második nagy projekt, amelyet az EU indított el az akkumulátorcellák gyártásának területén, és a 2019-ben jóváhagyott 3,2 milliárd eurós csomag után 9 milliárd euró, az állami - és magánkiadások támogatására jött létre. Az EU a szennyezettséggel, valamint a szén-dioxid-kibocsátással kapcsolatban szigorú normákat vezetett be a régió országaiban, és ez tovább ösztönzi az autógyártókat az elektromos járművek gyártására való áttérésre. Európában létrejött a Green Deal is, amelynek keretében a szén-dioxid-kibocsátás 2030-ig az 1990-es évben tapasztalt szinthez képest 55% -os csökkenést tervez. Az EU akkumulátor-projektje mindenre kiterjed majd, a nyersanyagoktól kezdve egészen az elemek tervezéséig és gyártásáig, sőt a hulladék ártalmatlanításra és az újrahasznosításra is. Az állami támogatás készen áll az ilyen elemek új technológiájának elősegítésére. Mivel a Stellantis összhangban áll ezzel az állami támogatással, ezért a jóváhagyása nagyszerű lehetőséget jelentene az új csoport számára, hogy belépjen a Tesla "játszóterére", hogy nevet szerezzen magának az elektromos járművek területén, valamint általánosságban a gépjárművek jövőjében.

Az elektromos lehetőségek előterében

Lehet, hogy a Stellantis új vállalat, de az biztos, hogy ezidáig látható volt részvényeinek volatilitása. A részvényárfolyamok emelkedő pályán indultak, hiszen január 11-e és január 20-a között 11% -kal emelkedtek, mielőtt 9%-os visszaesést tudhattak magukénak a következő pár nap leforgása alatt, január 28-ára. Majd ezt követően, a Stellantis részvények ára február 8.-ára egy lassú, de folyamatos növekedési ütembe kezdett.

Mi vár az olyan brand-re, mint amilyen a Stellantis? Úgy tűnik, még nagyon sok minden, mivel a vállalat egyesíti a világ legismertebb és legbefolyásosabb autógyártói márkáit. Ehhez hozzá kell adni azt az ambiciózus lépést a megújuló energiák irányába, amelynek célja, hogy a Stellantis márkák felvegyék a versenyt a Tesla-hoz hasonló ágazati vezetőkkel. Egy valami azonban biztos - az autók jövője nagy valószínűséggel érdekes lesz majd, mivel sok változtatás nem teljesen megfelelő.

A volatilitás típusa, amelyet olyan márkáknál tapasztaltunk, mint a Stellantis, lehetőségeket és kockázatokat is jelenthetnek egyes kereskedők számára, akik CFD-k (Contracts for Difference) formájában történő kereskedésben vesznek részt. CFD-k formájában, az autóipar részvényeivel magvalósuló online kereskedés egy szabályozott befektetési szolgáltatóval, lehetővé teszi az Ön számára, hogy előnyt kovácsoljon a Stellantis és a Tesla társaságok részvényeinek mindkét irányú (akár azok növekednek vagy éppen csökkenek) ármozgásaiból anélkül, hogy meg kellene vásárolnia az alapul szolgáló eszközt (ebben az esetben a tényleges részvényeket). Például, ha azt várja, hogy a Stellantis részvények árfolyama emelkedni fog, akkor nyithat egy „Vételi” vagy „Go Long” ügyletet, de ha arra számít, hogy az árak csökkennek, akkor egy „Eladási” vagy „Go short” ügyletet tud nyitni.

Mielőtt online kereskedne autó részvényekkel CFD formájában egy szabályozott befektetési szolgáltató segítsévével, a legjobb, ha azzal indítja el az egész kereskedési folyamatot, hogy keres egy olyan befektetési szolgáltatót, aki az Ön összes kereskedési igényének megfelel. Az iFOREX egy szabályozott befektetési szolgáltató, több éves, nagyfokú szakmai tapasztalattal, és több mint 900 CFD instrumentumot kínál, beleértve olyan mai vezető vállalatok részvényeit is, mint amilyen például a Stellantis, a Tesla, az Apple, az Amazon, a Samsung és még sok más egyéb. Emellett kínálatába beletartoznak még a tőzsdei áruk, a vezető globális indexek, a devizapárok, valamint az ETF-ek dinamikus tartománya.

Az nem számít, hogy Ön jelenleg milyen kereskedési szinten áll, az iFOREX az Ön igényeinek megfelelő oktatási csomagokat kínál. Regisztráljon még ma az iFOREX-en, hogy megkezdhesse kereskedési útját, és hozzáférése lehessen a széles körű oktatási forrásanyaghoz, mint például oktatóvideókhoz, PDF-útmutatókhoz, pénzügyi hírekhez - és cikkekhez, valamint egy tapasztalt kereskedelmi szakértővel történő személyre szabott képzéshez is, amely által segítséget kaphat azzal kapcsolatban, hogyan is történik az autóipar részvényeivel CFD formájában történő kereskedés, egy szabályozott befektetési szolgáltatóval. Ráadásul, rengeteg hasznos kereskedési eszközhöz és funkcióhoz férhet majd hozzá, amelyek segíthetnek Önnek a megalapozottabb kereskedési döntései meghozatalában.

VIBHS Financial Limited társaságot az Egyesült Királyságban a Financial Conduct Authority a 613381. sz. hivatkozási szám engedélyezte és szabályozza. Angliában és Walesben korlátolt felelősségű társaságként van bejegyezve a Companies House-nál 08279988 -as cégjegyzékszámon.

Az iFOREX csapata együttműködött a dokumentumban szereplő anyagok előállításában, és az ebben a dokumentumban szereplő anyagok semmilyen esetben sem tekinthetőek – sem kifejezetten, vagy hallgatólagosan, sem közvetve vagy közvetlenül – pénzügyi eszközre vonatkozó befektetési tanácsnak, ajánlatnak, vagy befektetési stratégiára vonatkozó javaslatnak. A CFD összetett eszköz, és a tőkeáttétel miatt a hirtelen veszteség jelentős kockázatával jár. Ennél a szolgáltatónál a lakossági befektetői számlák 57.83 %-án veszteség keletkezik a CFD-kereskedés során. Fontolja meg, hogy érti-e a CFD-k működését és hogy megengedheti-e magának a veszteség magas kockázatát. Kérjük vegye figyelembe: A múltbeli teljesítménymozgások számításai a határidős ügyleteket reprezentálhatják és nem pedig a mögöttes eszközt. Teljes jognyilatkozat: https://www.iforex.hu/legal/article-disclaimer

Kapcsolódó cikkek

Színpadra lép a Stellantis

Színpadra lép a Stellantis

A francia autógyártó PSA csoport és a Fiat Chrysler Automobiles nagy egyesülése volt a beszédtéma az elmúlt néhány hónapban az autóvilágban.