Egy férfiak uralta világ?

Az MS-nél dolgozó női pénzügyi kereskedő emlékszik egy állásinterjúra, amelyet egy bizonyos céggel folytatott, ahol is megkérdezték tőle, hogy "miért jelentkeztem kereskedésre, mert nő vagyok, és eladásra kellene jelentkeznem”.
Egy férfiak uralta világ?

Még 2018-ban is, amikor a Reuters megkérdezett női kereskedőket, sokan közülük azt mondták, hogy nem érzik magukat nem oda illőnek a férfiak által uralt arénában.

Még ugyanebben az évben, a feltörekvő #MeToo mozgalom ihletése által - amelynek célja a szebbik nem felhatalmazása volt-, több cég megpróbált javítani alkalmazottai nemi arányának összetételén. Például, a JPMorgan Chase már két éve működtette a Women Who Trade programját, amelynek célja a nők behálózása a kereskedéssel foglalkozó munkahelyeken. A 2018-as év júniusától ítélve azonban „nem hiszem, hogy sokat változott volna” – jegyezte meg Jon Regan, Sheffield Haworth-től, a nők általános képviseletével kapcsolatban a kereskedési környezetben. Regan kutatása azt sugallta, hogy akkoriban a professzionális kereskedési pozíciók mindössze csak 12-15%-át töltötték be nők.

És mégis, úgy tűnik, jó okuk van arra, hogy a nők előrébb haladjanak, és betörjenek a pénzügyi kereskedés világába is. Az Edward Jones-tól, Kate Warne kutatása szerint, a nők körülbelül 90%-ának előbb vagy utóbb meg kell ragadnia élete pénzügyi uralmát. Mennyire állunk közel a női kereskedőkkel szembeni megbélyegzés leküzdéséhez? Csatlakozzon most hozzánk egy kis beszélgetésre.

Vajon hogyan viszonyulnak a nők a pénzügyi kereskedéshez?

Egy 2001-es tanulmányban, Terence Odean és Brad Barber viselkedési közgazdászok megállapították, hogy a kereskedési gyakoriság 45%-kal magasabb a férfi kereskedőknél, mint a nőknél. A férfiak túlműködésük miatt 2.65%-kal csökkentették a keresetüket, míg a nők ugyanezen okból 1.72%-os veszteséggel néztek farkasszemet. A kutatók arra a következtetésre jutottak, hogy a férfiak túlzott magabiztossága magyarázza az adatokat. „A nők megfontoltabbak, mint a férfiak, ezért kereskedőként kevésbé aktívak” – magyarázza Gary Belsky szerző, „ami a kutatás szerint erősen azt sugallja, hogy jobb kereskedőkké teszi őket”.

Ami a kereskedési stratégiát illeti, egy másik kutatási projekt, amelyet 1995 és 2011 között végeztek, kimutatta, hogy a nők hajlamosak voltak részvényeket venni nagy árfolyamesések után, majd eladni éles növekedést követően, és ezért így kiváló eredményeket értek el, különösen a Nokia részvények 2007-2008-as felfutása során. A nők tájékozottabbnak tűntek, mint férfi társaik, és a kutatók végül azt írták, hogy „a nők sokkal jobb kereskedők, mint a férfiak, abban az esetben, amikor saját pénzüket használják fel”.

Magabiztosság

Néhány kutató szerint, az egyik kihívás, amellyel a nők szembesülnek a pénzügyi kereskedés során, az az önbizalom. Megfélemlítheti őket a pénzügyi kereskedés rohanó világa, különösen akkor, ha annak kultúrája hagyományosan és alapvetően olyan nagymértékben férfias. Azonban, Kate Warne ebben a tekintetben nem szimpatizál a leendő női kereskedőkkel. „Akár félsz, akár nem félsz” – figyelmeztet, „a befektetés olyasvalami, amit meg kell tanulnod csinálni”.

Még 2017-ben a Goldman Sachs felállított egy saját nyolc hónapos programot abból a célból, hogy a nőket mentorálási és munka-árnyékolási projektekkel ösztönözze pénzügyi kereskedőként. Goldman még azt is elmondta, hogy azt szeretnék, ha a személyzet fele végül nő lenne. Az ehhez hasonló erőfeszítésekkel szembeni ellenállás az, hogy még ha a cégek motiváltak is a nők aktív integrációjára, „nincs olyan sok nő a folyamatban” – mondja Ross Gregory, a Proco Commodities munkatársa. Úgy tűnik, sok nő még mindig úgy érzi, mintha teljesen alkalmatlan lenne a pénzügyi kereskedés területén, és időbe telhet, amíg e tekintetben magabiztosabbá válnak.

Az út előttünk

A Citigroup például, úgy próbálta megoldani ezt a problémát, hogy főiskolákra járt, és nőkkel beszélt a pénzügyi kereskedésről, mint karrierről. Az ehhez hasonló kezdeményezésekre irányuló nyomást fenntartja az a követelmény, hogy a nagyvállalatoknak, mint például a Bank of America-nak és a Citigroupnak nyilvánosságra kell hozniuk a cégükben lévő személyek nemi összetételeire vonatkozó adatokat, a fizetési különbségeket és a munkavállalók sokféleségét is.

Eközben a női teljesítmények a kereskedés területén sok okot adnak a bátorításra. Valójában „a nők jobban teljesítenek, mint a férfiak, és sokkal kevesebb kockázattal járnak” – mondja Kathy Murphy, a Fidelity munkatársa. Mások rámutattak arra, hogy a női kereskedők hajlamosak 50%-kal kevesebbszer megszegni a kereskedési szabályokat, mint a férfiak, ami nagy változást jelenthet bármilyen méretű cég számára, mivel a több százmillió dolláros bírságot néha ki kell fizetniük a kereskedési szabályok megsértéséért.

Reméljük, hogy az idők változnak, és a nők egyre jobban és jobban érzik majd magukat a pénzügyi kereskedésben, ahogy telnek a hónapok. Az olyan nők, mint amilyen például Geraldine Weiss is, a nagyon jól ismert pénzügyi tanácsadó, aki már 1966-ban megalapozta hírnevét ezen az üzleti területen, mind kiállnak a mai női kereskedők mellett, és emlékeztetnek mind a női pénzügyi kapcsolat erejére mind pedig a női akarat erejére.

Kapcsolódó cikkek

Befektető vagy, vagy szerencsejátékos?

Befektető vagy, vagy szerencsejátékos?

A tapasztalatlan, kezdő traderek egy része mostanában úgy veszi az opciókat, mint a cukrot. Vajon te is közéjük tartozol?

Tőzsdei buborékok régen és most

Tőzsdei buborékok régen és most

Az 1720-as Déltengeri buborék a tőzsdei lufik egyik iskolapéldája. Vajon a ma befektetői okosabbak?

A pénz - játékszer vagy lehetőség?

A pénz - játékszer vagy lehetőség?

Az egyik embernek a pénz csak játékszer. A másiknak lehetőség. Vajon ki nyer a végén?